Reflexia încâlcelilor

Reflexia încâlcelilor
29 ianuarie 2017

Eram în mașină în dreapta, un pic adormită după o zi la aer, zăpadă, zâmbete și ciocolată caldă. Cu gândul oriunde, mă uit pe geam printr-o lumină mult prea puternică zăresc pentru câteva secunde o siluetă a unui cioban cu o undiță stralucitoare aurie întinsă parcă spre un lac, de fapt chiar el plutea pe lac ca o mică barcă din lemn. Mi-a adus aminte de „Bătrânul si marea, Ernest Hemingway”. Un tablou suprarealist în care aș putea pune oi crețe pe cer în loc de nori și pești zglobii veseli sărind dintr-o parte în alta…Parcă le și aud pleoscăitul! Mi-l inchipui pe acel cioban mioritic al peștilor privindu-i meditativ.

Și dacă tot am ajuns pe plaiurile mioritice am devenit melancolică cu „Mielul-Pasarea Colibri” piesă pe care o regăsesc undeva printre amintirile liceului meu Sucevean.

Un mic zgomot ca de cana spartă, șii…

Vreau nu vreau ar cam trebui să-mi întrerup perioada de boemie, este oricum ciclică și dacă nu o sugrum eu înainte să-și încheie perioada, așa că nu-mi fac griji. De mâine la munci, creative dealtfel, plăcute de cele mai multe ori dar cu constrângerea dictată de bani.

3 gânduri despre „Reflexia încâlcelilor

  1. Mi-ai amintit o întâmplare cu povestea ta și cu referirea la E. Hemingway. Eram pe malul lacului Ontario cu prietena mea româncă. Ne plimbam noi alene și vedem un pescar. Era așa de frumos proiectat pe apus, calm, liniștit, luciul apei… tot decorul. Și zic eu, tare și românește : „Bătrânul și marea”. Pescarul s-a uitat l-a mine, l-a pufnit râsul și mi-a spus „Bună seara!” Nu era deloc bătrân, în plus era român. Și dacă nu l-o fi citit pe Hemingway, nu cred că s-a simțit tare bine. Nu i-am explicat nici analogia literară, nici că eu mai… gafez. 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

